چهارشنبه 9 دی 1394 / 08:27|کد خبر : 1020|گروه : سیاسی

یادداشت

نسبت ۹ دی با مقام معظم رهبری، همان نسبت ۲۲ بهمن است با امام خمینی (ره)

نسبت ۹ دی با مقام معظم رهبری، همان نسبت ۲۲ بهمن است با امام خمینی (ره)

یوم الله ۹ دی، را می توان به مثابه و مانند یوم الله 22 بهمن دانست، نسبت ۹ دی با امام خامنه ای، همان نسبت ۲۲ بهمن است با امام خمینی.

به گزارش خبرنگار سراب خبر، انقلاب اسلامی هدیه ای الهی و منحصر به فردی است برای ما، مهمترین شاخصه ای که این انقلاب را با سایر حکومت ها و انقلاب ها متمایز می سازد؛ رهبری دینی و پشتوانه مردمی آن است.

نوع دید و اندیشه انقلاب اسلامی ما هم با سایرین فرق دارد چرا که نگاه ما، نگاه ولایت مداری، تلفیق دین و سیاست، اعتقاد به صلح ناپذیری حق و باطل و هستی دنیا و آخرت است و انقلاب ما برای رسیدن انسان به سعادت؛ هم دنیوی و هم اخروی و تکریم فضائل پاک منشانه و افکار آزادانه بشریت انقلاب کرد و در این مسیر گام بر میدارد. قطعا دشمنان اسلام و کفار امروزی که تاب دیدن پیشرفت این انقلاب را که متکی به خود و ارزش ها و اصول خود بوده؛ ندارد و در مسیر این انقلاب سنگ اندازی ها، موانع، تحریم ها و کینه توزی های بی وقفه ای علیه این انقلاب تا آنجا که می توانست و میتواند انجام خواهد داد. اما این انقلاب با مدیریت مدبرانه ولایت فقیه و ایستادگی ملت ایران در سه دهه گذشته تا به امروز توانسته که همه نقشه های شیطانی آنها را با شکست مواجه کند.


یکی از مواضعی که دشمن شیطانی که در راس آن آمریکا، اسرائیل، انگلیس با تمام قوا و امکانات و نیرو به میدان مبارزه با ملت ایران آمد فتنه 88 بود.


فتنه 88 یک مساله ساده یعنی اعتراض به انتخابات یا یک تظاهرات ساده خیابانی نبود؛ فتنه 88 به دست عوامل داخلی و صحنه گردانان خارجی که با تمام تجهیزات، عوامل بی بصیر و ساده لوح را بازیچه دست خود کرده و آنها را به هر سمت و سویی که می خواستند کشانیدند و آنها به خیال خام خود می خواستند در ایران انقلاب رنگی ایجاد کنند.


انتخابات دهم رياست جمهوري و حوادث بعد از آن را بايد يكي از پيچيده ترين شرايط سه دهه گذشته انقلاب اسلامي دانست كه به واسطه آن خيلي از ظرفيت ها و واقعيت هاي جمهوري اسلامي محك خورد و مورد آزمون قرار گرفت. با توجه به مشارکت 85 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای به جرات می‌توان انتخابات ریاست جمهوری دهم را در زمره یکی از بهترین انتخابات‌های تاریخ کشورمان دانست که حتی  در مقایسه با سایر کشورها یک رکورد جهانی یا لااقل جز کم نظیر ترین‌ها بحساب آورد. طیف زیادی از اصلاح طلبان از مدتها پیش از برگزاری انتخابات می‌دانستند که نامزد آنها شانسی برای برنده شدن در انتخابات دهم ریاست جمهوری ندارد. با این وجود، عزم خود را برای زیر سوال بردن اصل انتخابات و ایجاد تنش سیاسی و اجتماعی در میان ملت جزم کردند و تلاش کردند تا به هر قیمتی این خواسته خود را محقق کنند.


اقداماتی که آنها انجام دادند از جمله : تخریب دولت نهم با نقد غیر منصفانه – القاء پیروزی صد در صد به کاندیدای متعصب خود – پیگیری اهداف فرا قانونی – بستر سازی برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات – دو قطبی کردن جامعه با استفاده از علائم رنگی – بهره برداری از شیوه های غیر اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی – اقدامات ضد امنیتی پس از اعلام نتایج – اقدامات تنش زای سیاسی و اجتماعی.


از همین جا بود که بوی توطئه و فتنه ای بزرگ به مشام می رسید که دامنگیر جامعه خواهد شد چرا که آنها تمام برنامه های خود را از پیش آماده سازی و پروژه سازی کرده بودند. چرا که سران فتنه، اهدافی ساختار شکنانه در سر داشتند که در صورت پیروزی و عدم پیروزی دنبال نمایند و با دستیابی به کرسی به مرحله اجرا درآورد اما، پس از آنکه با عدم اقبال عمومی ‌مواجه گردید راهبرد اصلی خود را برهم زدن ثبات امنیتی و سیاسی و اجتماعی قرار دادند.

پروژه سران فتنه پس از انتخابات نا امن سازی شرایط کشور به بهانه تقلب برای تحمیل خواسته های خود به نظام بود. شیوه های مشترکی که سران فتنه برای غبار آلود کردن فضای جامعه بکار بردند اجمالاً عبارت بودند از : استفاده از مقدسات و چهره های مقبول – بهره گیری از شعار های جذاب – تحریک احساسات مردم – اختلاف افکنی و شبهه آفرینی – پوشاندن باطل با ظاهر حق ؛ اما باید مشکل اصلی سران فتنه را که باعث سقوط آنان شد در عامل مهمی به نام ، عدم تمکین از ولایت ، دانست که آنها به وضوح آنرا آشکار کردند و حتی شعار بر علیه اصل ولایت فقیه را سر دادند و این همان میوه ممنوعه ای بود که سران فتنه از آن خوردند.


 این فعالیتها که به صورت برنامه ریزی شده مورد بهره برداری دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت و فتنه ای عظیم را بوجود آورد.


تنها راهبردی که توانست توطئه دشمنان را نقش بر آب کند بصیرت بود تنها این سلاح قوی می توانست نقشه های شیطانی و معادلات دشمن را بر هم بزند.


همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند : علت تأکیدهای مکرر من بر لزوم بصیرت در جامعه در شرایط حاضر، به این دلیل است که مردم بدانند چه اتفاقی می افتد و بتوانند صحنه‌گَردان اصلی قضایا، و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخیص دهند. قطعاً بصیرت، قطب‌نمای شناخت دشمن و فتنه های پیچیده و نوین دشمن خواهد بود.


تعریف لغوی و اصطلاحی بصیرت : براي بصيرت در لغت معاني متعددي نقل گرديده از جمله : بينايى. دانايى. زيركى. هوشيارى. بينش. آگاهى. چشم خرد. (لغت نامه دهخدا) بصیرت در اصطلاح : شـنـاخـت روشـن و يـقـيـنـي از ديـن، تـکـليـف، پـيـشـوا، حـجـّت خـدا، راه، دوسـت ودشـمـن، حـق و بـاطل، (بصيرت) نام دارد.


شهيد مطهري در تعريف روشن بيني يا همان بصيرت كه تجلي آن در رفتار امام حسين عليه السلام بود مي گويد : روشن‏ بيني (بصیرت) يعني چه؟ يعني حسين (ع) در آن روز چيزهايي در خشت خام مي‏ديد که ديگران در آيينه هم نمي‏ديدند.


اجمالا بصيرت به معناي آن است که انسان در گرد و غبار فتنه ها و تاريکي هايي که شيطان ايجاد مي کند تا حق و باطل با هم مخلوط شود و انسان ها گمراه گردند، حق را از باطل باز شناسد و راه را گم نکند. البته اين منوط به اين است که راه کلي اسلام که همان راه توحيد و ولايت است را به درستي شناخته باشد و بدان ايمان کامل داشته باشد و عملا ملتزم به آن شده باشد.


بصیر کیست ؟ انسان بصیر کسی است که از طرق مختلف نسبت به شرایط خود و شرایطی که اطراف او رخ می دهد آگاهی داشته باشد و بتواند با هدایت پیامبر باطنی خود؛ که همان تعقل و تفکر است، مسائل را تجزیه و تحلیل کند و موقعیت خود را ارزیابی نماید تا در آن فضای غبار آلود دچار گمراهی و کج روی نشود. امام علی (ع) می فرمایند : فانما البصیر من سمع فتفکر و نظر فابصر و انتفع بالعبر... انسان بصیر کسی است که بشنود و بیندیشد، نگاه کند  و ببیند و از عبرتها بهره گیرد. قرآن کریم یکی از مشخصه های اصلی پیامبران الهی و پیراون به راستین او را، بصیرت معرفی میکند :قل هذه سبيلى ادعو الى اللّه على بصيرة انا و من اتبعنی (یوسف 106) .بگو اين راه من و پیروانم این است که با بصيرت بسوى خدا دعوت مى كنم.و همچنین قرآن کریم، همین کتاب انسان ساز، در جای دیگر می فرماید :« قُل هَل یَستَوی الاعمَی وَ البَصیرُ اَفلا تَتَفکروُن. (انعام آیه 50) »بگو آیا (انسان) کور دل و (انسان) با بصیرت مساویند؟! پس چرا نمی اندیشید.خداوند سبحان در قرآن کریم با قرار دادن انسان کوری در مقابل انسان بینایی، این معنا را مورد تاکید قرار می دهد که بصیرت، بینایی است که آدمی را زنده می کند.


پس بر هر فرد مسلمانی واجب است که در مسیر بصیرت و آگاهی گام بردارد و عوامل افزایش بصیرت را بشناسد و آنرا در وجود خود تقویت کند که از جمله عوامل افزایش تقویت عبارتند از : تقوا ـ عدم وابستگی مادی ـ عبرت آموزی از مجموعه تاریخ و آثار گذشتگان بعنوان یک ابزار شناخت ـ شناخت حق و سنجش شخصیتها با حق.


بصیرت در جامعه : جامعه به دو دسته تقسیم می شود : خواص جامعه و عوام جامعه.
خواص جامعه کسانی هستند که اهل تجزیه و تحلیل مسائل هستند و در مقابل آنها عوام جامعه که تا حدی بدون شناخت مسائل به روندی از زندگی مشغولند و در حرکت عمومی جامعه با خواص همیارند. با این تعریفی که بیان شد نقش خواص را در فضای اجتماعی جامعه بخوبی میتوان لمس کرد. و خصوصیاتی از قبیل بصیرت ، حمایت به هنگام از حق ، ولایت مداری ،حق محوری را دارند ومسئولیتهای ایجادبصیرت رابر دوش می کشند والبته خواص دارای آفاتی از قبیل دنیا طلبی ،ملاحظات خویشاوندی، بوده که جامعه را به شکست می کشانند. حوادث تاریخی گویای این مطلب است که جامعه هرگاه مسیر حق را به راحتی وآرامش طی کرد، خواصی در آن مسیر که نقش کلیدی و بنای حق مداری را بر عهده داشته اند . خواص همان افرادی اند که عضو جامعه هستند ولی در برابر مسائل بی تفاوت نیستند .و با بصیرت کامل موضع گیری به حق دارند ، خواص دارای ایمان نابی هستند که آنها را به طرفداری وحمایت از حق کشانده است و از طرفی خواص باطل نیز وجود دارند و در عین حالی که خواص جامعه اند، اما در مقابل دلبسته به زر وسیم دنیایند .آنها در هیچ مقطعی، مطیع نبوده واوامر ونواهی ولی خود را انجام نمی دهند.


خواص جامعه وظایفی بر عهده دارند که از جمله آن : حمایت به هنگام از حق و اینکه ولایت گریز نیستند و همچنین باید در راه ایجاد بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه مردم را راهنمایی کنند. و اما در مقابل عواملی وجود دارد که همین خواص را تهدید میکند از جمله : دنیا گرایی – ملاحظات خویشاوندی و دوستی – ساده لوحی و ساده اندیشی – نفوذ اندیشه های بیگانه و مهمترین آفتی که به سراغ خواص جامعه می آید خسته شدن و بریدن در برابر فشار ها و اینکه مصلحت اندیشی خود را بهتر و برتر از دیگران حتی ولی امر خود تشخیص دهند که این آفت باعث سقوط خواص خواهد شد چرا که طبق دستورات دینی خود وظیفه داریم که هیچگاه جلوتر از ولی فقیه زمان خود حرکت نکنیم و هیچگاه هم از ایشان عقب نمانیم همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا ممکلت آسیب نبیند. در همین قضایای فتنه 88 مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود علی رغم هدایت عامه مردم و روشن بینی و تبیین شرایط زمانه، بارها خواص جامعه را دعوت به آرامش و بازگشت به آغوش نظام اسلامی و ملت ایران کردند و بارها فرمودند که نظام به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی است اما بعضی از خواص جامعه به دلیل نداشتن همین بصیرت که قرآن و پیغمبر و ائمه اطهار بخصوص در شرایط حساس به آن سفارش کردند باعث سقوط خود شدند و بعضی از خواص هم به فرمایش مقام معظم رهبری در این امتحان الهی نمره قبولی را کسب نکردند بنابر این میتوان بصیرت را شاخص اصلی برای نخبگان و خواص جامعه دانست همانگونه که حضرت علی (ع) می فرمایند : : لايـحـمـل هـذا العـَلَم الا اهـل البـصر و الصبر و العلم بمواضع الحق ـ اين پرچم پيش تازى و پاسدارى را كسى نـمـى تـوانـد بـه دسـت گـيـرد مـگـر افـراد صـبـور و اهل بصيرت و عالم به مواضع حق و حقيقت باشند.


علت نامگذاری 9 دی 88 به روز بصیرت : پس از گذشت 8 ماه از جنگ تحلیلی در ایران ، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام جمعی از دشمنان اسلام و انقلاب و اراذل و اوباش در اعتراضات خیابانی با حمله به عزاداران حسینی و به هم زدن مراسم آنها در حالیکه سوت و کف می زدند و پایکوبی می کردند شعار هایی بر علیه اصل ولایت فقیه سر دادند و پارچه نوشته های متبرک به نام ائمه معصومین را به آتش کشیدند و به عزاداران آن حضرت حمله کرده و آنان را مجروح کردند، در این حین سران فتنه این اراذل و اوباش را آزادیخواه معرفی کردند و حرکت آنها را تایید کردند. اینگونه بود که مردم عاشورایی ایران در روز 9 دی ماه 88 بدون هیچگونه هماهنگی قبلی و در حرکتی خود جوش به خیابان ها آمدند و در آن روز پوزه سران فتنه و ایادی استکبار و استعمار و دشمنان قسم خورده انقلاب را به خاک مالیدند و بیعتی جانانه با ولی امر خود امام خامنه ای نمودند و حضرت آیت اله خامنه ای این حرکت خودش مردمی در 9 دی را به عنوان روز بصیرت نامگذاری کردند تا درس عبرتی باشد برای آنان که افکار پوچ و بی مایه ای را علیه این خاک و نظام مقدس در سر می پروراندند و نمی دانستند که ملت ایران بیعتی قلبی و ایمانی با رهبر خود بسته و در این روز باز برای تجدید بیعت با رهبر خود به میدان آمدند.


یوم الله ۹ دی، را می توان به مثابه و مانند یوم الله 22 بهمن دانست، نسبت ۹ دی با امام خامنه ای، همان نسبت ۲۲ بهمن است با امام خمینی.

تجربه ثابت کرده است آنچه یک روز معمولی را، یوم الله، می کند روزی است که ملت جان بر کف گذاشته و دست در دست ولایت می گذارد و با ایشان بیعتی جانانه می بندد و تجدید پیمان می کنند این روز روزحماسی بود و می بایست در تاریخ ایران ثبت میشد چنانکه ثبت شد، چرا که ملت ما از حوادث حماسه آفریدند تا برای آیندگان و نسل های بعدی خوانده شود که مگر می شود فتنه 88 را فراموش کرد چرا که جنایاتی که بعضی ها در این 8 ماه انجام دادند چه بسا بدتر از جنایات بعثی ها در طول 8 سال جنگ مقدس بود.روح انقلاب اسلامی با ولایت فقیه جان میگیرد و زنده می می ماند و آنکه نام امام خمینی را همچنان زنده و جاوید نگه داشته است مرام امام خامنه ای است. در 22 بهمن هیچ جناح و گروه خاصی با امام خمینی (ره) نبودند مگر ملت ایران و باز تاریخ ورقی تازه را در برگهای تقویم خود افزود چرا که زمانیکه سران فتنه مشغول فتنه بودند، خواص بی بصیرت، مشغول بی معرفتی،آقازاده ها مشغول آشوب عاشورا، و ملت و ولایت مشغول مبارزه با فتنه بودند و رهبر خود را تنها نگذاشتند که در 9 دی 88 هم همین ملت با شور و هیجان و اشتیاق بیشتری به رهبر خود لبیک گفتند و بار دیگر ملت بر دشمنان ثابت کردند که « خامنه ای، خمینی دیگر است ». اینگونه بود خداوند رحمان بار دیگر آتش کینه دشمنان ابراهیمی را در 9 دی تبدیل به گلستان نمود و از آن روز بود که فتنه علیه ما را به سود بیداری اسلامی در سراسر دنیا برگرداند. و این را نباید فراموش کرد که انقلاب ما الهام گرفته شده از قیام امام حسین علیه السلام است و ما این انقلاب را از برکات محرم و صفر می دانیم همانطور که امام خامنه ای فرمودند : همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی (ره) فرمود؛ خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.


عباس جلیلی ، پژوهشگر و کارشناس ارشد حقوق اسلامی
 




برچسب ها :

سراب خبرقروهحماسه نهم دی ماه9 دیفتنه 88

نظرات کاربران :

صادق [چهارشنبه 16 دی 1394 | 12:40] پاسخ

تکرار مکررات. یکطرفه به قاضی رفتی عباس آقا

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
فیلــــم
بیشتــر
ویدیویی غم انگیز از به رگبار بسته شدن خودروی شهید جمال کریمی
باشگاه 9 ماهه ی روستای مالوجه هنوز آب و گاز ندارد
رهبر معظم انقلاب: از مردم فلسطین نظرخواهی شود که خواهان چه نوع حکومتی هستند
اظهارات امام جمعه قروه در مورد روز جهانی قدس
بخشی از اقدامات جهادی سپاه کردستان در مقابله با کرونا
ویدیویی غم انگیز از به رگبار بسته شدن خودروی شهید جمال کریمی
باشگاه 9 ماهه ی روستای مالوجه هنوز آب و گاز ندارد
رهبر معظم انقلاب: از مردم فلسطین نظرخواهی شود که خواهان چه نوع حکومتی هستند
اظهارات امام جمعه قروه در مورد روز جهانی قدس
بخشی از اقدامات جهادی سپاه کردستان در مقابله با کرونا
آخرین اخبار

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

پیشخوان روزنامه ها

ADS In Website